Lymfbehandling med laser

Lymfbehandling med laser

Det blir mer och mer tydligt med lymfans betydelse för att få ett grundligt tillfrisknande och för att hålla kroppen frisk.

Lasern stimulerar kroppens egna naturliga läkeprocess och har idag därför inga kända biverkningar som behandlingsform. Den stimulera aktiviteten i lymfkärlen samt löser upp förtätningar i vävnaderna.

Paketerbjudande: kombinera lymfbehandlingen med zonterpibehandling för extra effekt och få 10% rabatt.

Så fungerar lymfsystemet
    Lymfsystemet består av ett nätverk med lymfkärl som transporterar lymfa. Det består också av olika organ, som mjälten och brässen. Lymfsystemet behövs för att kroppen ska må bra. Det är viktigt för vätskebalansen i kroppen och för kroppens försvar mot infektioner. Lymfsystemets uppgifter

Det här är lymfsystemets viktigaste uppgifter:

Lymfsystemet upprätthåller vätskebalansen i kroppen tillsammans med blodsystemet. Detta görs genom att överflödig vätska från olika delar av kroppen transporteras bort. Denna vätska kallas lymfa.

Lymfsystemet deltar i mot bakterier, virus och cancer.

Lymfsystemets olika delar
    Lymfsystemet består av flera delar:

• lymfa, en vätska som finns i kroppen
    • lymfkärl som transporterar lymfan
    • lymfkörtlar eller lymfknutor som suger upp en del av lymfan, tar hand om och förstör bakterier, virus och annat som kan vara skadligt för kroppen
    • mjälten
    • brässen
    • övrig lymfatisk vävnad, till exempel halsmandlarna.